Kiến trúc sư hàng hải - Marine Architects

Kiến trúc và Kỹ thuật - Architecture and Engineering

Thu nhập trung bình năm Thu nhập trung bình hàng giờ Tổng số lao động
$99,860 $48.01* 8,120

Thiết kế và giám sát việc xây dựng và sửa chữa tàu biển và các công trình nổi như tàu, xà lan, tàu kéo, nạo vét, tàu ngầm, ngư lôi, phao và phao. Có thể trao đổi với các kỹ sư hàng hải.

  • Trao đổi với nhân viên kỹ thuật hàng hải để thiết lập bố trí thiết bị phòng nồi hơi và máy móc đẩy, hệ thống sưởi và thông gió, thiết bị làm lạnh, đường ống và các thiết bị chức năng khác.
  • Nghiên cứu đề xuất thiết kế và thông số kỹ thuật để thiết lập các đặc tính cơ bản của thủ công, chẳng hạn như kích thước, trọng lượng, tốc độ, lực đẩy, chuyển vị và dự thảo.
  • Đánh giá hiệu suất của tàu trong các thử nghiệm trên tàu và trên biển để xác định thay đổi thiết kế và sự phù hợp với các tiêu chuẩn quốc gia và quốc tế.
  • Tiến hành phân tích sự ổn định của tàu.
  • Thiết kế bố trí nội thất thủ công, bao gồm không gian chở hàng, khoang hành khách, giếng thang và thang máy.
  • Thiết kế thân tàu và kiến trúc thượng tầng hoàn chỉnh theo thông số kỹ thuật và dữ liệu thử nghiệm, phù hợp với tiêu chuẩn về an toàn, hiệu quả và kinh tế.
  • Giám sát việc xây dựng và thử nghiệm nguyên mẫu trong lưu vực mô hình và phát triển các đường cong mặt cắt và đường nước của thân tàu để thiết lập trọng tâm, hình dạng thân tàu lý tưởng, và dữ liệu nổi và ổn định.

Những hoạt động công việc nào là quan trọng nhất?

Tầm quan trọng Hoạt động

Nhận thông tin - Quan sát, nhận và nếu không có được thông tin từ tất cả các nguồn có liên quan.

Đánh giá thông tin để xác định sự tuân thủ các tiêu chuẩn - Sử dụng thông tin liên quan và phán quyết riêng lẻ để xác định xem các sự kiện hoặc quy trình có tuân thủ luật pháp, quy định hoặc tiêu chuẩn hay không.

Tương tác với máy tính - Sử dụng máy tính và hệ thống máy tính (bao gồm cả phần cứng và phần mềm) để lập trình, viết phần mềm, thiết lập chức năng, nhập dữ liệu hoặc xử lý thông tin.

Phác thảo, bố trí và chỉ định các thiết bị, bộ phận và thiết bị kỹ thuật - Cung cấp tài liệu, hướng dẫn chi tiết, bản vẽ hoặc thông số kỹ thuật để cho người khác biết về cách các thiết bị, bộ phận, thiết bị hoặc cấu trúc được chế tạo, xây dựng, lắp ráp, sửa đổi, bảo trì hoặc sử dụng

Ra quyết định và giải quyết vấn đề - Phân tích thông tin và đánh giá kết quả để chọn giải pháp tốt nhất và giải quyết vấn đề.

Xác định đối tượng, hành động và sự kiện - Xác định thông tin bằng cách phân loại, ước tính, nhận ra sự khác biệt hoặc tương đồng và phát hiện các thay đổi trong hoàn cảnh hoặc sự kiện.

Giao tiếp với Người giám sát, Đồng nghiệp hoặc Cấp dưới - Cung cấp thông tin cho người giám sát, đồng nghiệp và cấp dưới qua điện thoại, dưới dạng văn bản, e-mail hoặc trực tiếp.

Suy nghĩ sáng tạo - Phát triển, thiết kế hoặc tạo các ứng dụng, ý tưởng, mối quan hệ, hệ thống hoặc sản phẩm mới, bao gồm cả những đóng góp nghệ thuật.

Cập nhật và sử dụng kiến thức liên quan - Luôn cập nhật về mặt kỹ thuật và áp dụng kiến thức mới vào công việc của bạn.

Xử lý thông tin - Biên dịch, mã hóa, phân loại, tính toán, lập bảng, kiểm toán hoặc xác minh thông tin hoặc dữ liệu.

Giao tiếp với những người bên ngoài tổ chức - Giao tiếp với những người bên ngoài tổ chức, đại diện cho tổ chức cho khách hàng, công chúng, chính phủ và các nguồn bên ngoài khác. Thông tin này có thể được trao đổi trực tiếp, bằng văn bản hoặc qua điện thoại hoặc e-mail.

Thiết lập và duy trì mối quan hệ giữa các cá nhân - Phát triển mối quan hệ làm việc mang tính xây dựng và hợp tác với những người khác và duy trì chúng theo thời gian.

Phân tích dữ liệu hoặc thông tin - Xác định các nguyên tắc cơ bản, lý do hoặc sự kiện thông tin bằng cách chia nhỏ thông tin hoặc dữ liệu thành các phần riêng biệt.

Tài liệu / Ghi thông tin - Nhập, sao chép, ghi, lưu trữ hoặc duy trì thông tin ở dạng viết hoặc điện tử / từ tính.

Giám sát các quy trình, tài liệu hoặc môi trường xung quanh - Theo dõi và xem xét thông tin từ các tài liệu, sự kiện hoặc môi trường để phát hiện hoặc đánh giá các vấn đề.

Giải thích ý nghĩa của thông tin cho người khác - Dịch hoặc giải thích ý nghĩa của thông tin và cách sử dụng thông tin đó.

Tổ chức, lập kế hoạch và ưu tiên công việc - Phát triển các mục tiêu và kế hoạch cụ thể để ưu tiên, sắp xếp và hoàn thành công việc của bạn.

Ước tính Đặc tính Định lượng của Sản phẩm, Sự kiện hoặc Thông tin - Ước tính kích thước, khoảng cách và số lượng; hoặc xác định thời gian, chi phí, tài nguyên hoặc vật liệu cần thiết để thực hiện một hoạt động công việc.

Đánh giá phẩm chất của sự vật, dịch vụ hoặc con người - Đánh giá giá trị, tầm quan trọng hoặc chất lượng của sự vật hoặc con người.

Kiểm tra thiết bị, cấu trúc hoặc vật liệu - Kiểm tra thiết bị, cấu trúc hoặc vật liệu để xác định nguyên nhân gây ra lỗi hoặc các vấn đề hoặc khuyết tật khác.

Phối hợp công việc và hoạt động của người khác - Bắt các thành viên của một nhóm làm việc cùng nhau để hoàn thành nhiệm vụ.

Phát triển mục tiêu và chiến lược - Thiết lập các mục tiêu tầm xa và chỉ định các chiến lược và hành động để đạt được chúng.

Cung cấp tư vấn và tư vấn cho người khác - Cung cấp hướng dẫn và tư vấn chuyên môn cho ban quản lý hoặc các nhóm khác về các chủ đề liên quan đến kỹ thuật, hệ thống hoặc quy trình.

Lập kế hoạch Công việc và Hoạt động - Lên lịch các sự kiện, chương trình và hoạt động, cũng như công việc của người khác.

Phát triển và xây dựng đội ngũ - Khuyến khích và xây dựng sự tin tưởng lẫn nhau, tôn trọng và hợp tác giữa các thành viên trong nhóm.

Đào tạo và Dạy người khác - Xác định nhu cầu giáo dục của người khác, phát triển các chương trình hoặc lớp học giáo dục hoặc đào tạo chính thức, và giảng dạy hoặc hướng dẫn người khác.

Hướng dẫn, chỉ đạo và tạo động lực cho cấp dưới - Cung cấp hướng dẫn và chỉ đạo cho cấp dưới, bao gồm thiết lập các tiêu chuẩn thực hiện và hiệu suất giám sát.

What skills are required for Marine Architects?

ImportanceSkills
Reading Comprehension - Understanding written sentences and paragraphs in work related documents.
Active Listening - Giving full attention to what other people are saying, taking time to understand the points being made, asking questions as appropriate, and not interrupting at inappropriate times.
Speaking - Talking to others to convey information effectively.
Mathematics - Using mathematics to solve problems.
Critical Thinking - Using logic and reasoning to identify the strengths and weaknesses of alternative solutions, conclusions or approaches to problems.
Judgment and Decision Making - Considering the relative costs and benefits of potential actions to choose the most appropriate one.
Complex Problem Solving - Identifying complex problems and reviewing related information to develop and evaluate options and implement solutions.
Operations Analysis - Analyzing needs and product requirements to create a design.
Active Learning - Understanding the implications of new information for both current and future problem-solving and decision-making.
Writing - Communicating effectively in writing as appropriate for the needs of the audience.
Monitoring - Monitoring/Assessing performance of yourself, other individuals, or organizations to make improvements or take corrective action.
Systems Analysis - Determining how a system should work and how changes in conditions, operations, and the environment will affect outcomes.
Coordination - Adjusting actions in relation to others' actions.
Social Perceptiveness - Being aware of others' reactions and understanding why they react as they do.
Systems Evaluation - Identifying measures or indicators of system performance and the actions needed to improve or correct performance, relative to the goals of the system.
Time Management - Managing one's own time and the time of others.
Quality Control Analysis - Conducting tests and inspections of products, services, or processes to evaluate quality or performance.
Science - Using scientific rules and methods to solve problems.
Persuasion - Persuading others to change their minds or behavior.
Negotiation - Bringing others together and trying to reconcile differences.
Instructing - Teaching others how to do something.
Management of Personnel Resources - Motivating, developing, and directing people as they work, identifying the best people for the job.
Service Orientation - Actively looking for ways to help people.
Learning Strategies - Selecting and using training/instructional methods and procedures appropriate for the situation when learning or teaching new things.
Technology Design - Generating or adapting equipment and technology to serve user needs.
Operation Monitoring - Watching gauges, dials, or other indicators to make sure a machine is working properly.

What knowledge is needed to be a Marine Architect?

ImportanceKnowledge
Engineering and Technology - Knowledge of the practical application of engineering science and technology. This includes applying principles, techniques, procedures, and equipment to the design and production of various goods and services.
Mathematics - Knowledge of arithmetic, algebra, geometry, calculus, statistics, and their applications.
Design - Knowledge of design techniques, tools, and principles involved in production of precision technical plans, blueprints, drawings, and models.
Physics - Knowledge and prediction of physical principles, laws, their interrelationships, and applications to understanding fluid, material, and atmospheric dynamics, and mechanical, electrical, atomic and sub- atomic structures and processes.
English Language - Knowledge of the structure and content of the English language including the meaning and spelling of words, rules of composition, and grammar.
Computers and Electronics - Knowledge of circuit boards, processors, chips, electronic equipment, and computer hardware and software, including applications and programming.
Building and Construction - Knowledge of materials, methods, and the tools involved in the construction or repair of houses, buildings, or other structures such as highways and roads.
Administration and Management - Knowledge of business and management principles involved in strategic planning, resource allocation, human resources modeling, leadership technique, production methods, and coordination of people and resources.
Transportation - Knowledge of principles and methods for moving people or goods by air, rail, sea, or road, including the relative costs and benefits.
Customer and Personal Service - Knowledge of principles and processes for providing customer and personal services. This includes customer needs assessment, meeting quality standards for services, and evaluation of customer satisfaction.
Mechanical - Knowledge of machines and tools, including their designs, uses, repair, and maintenance.
Production and Processing - Knowledge of raw materials, production processes, quality control, costs, and other techniques for maximizing the effective manufacture and distribution of goods.
Sales and Marketing - Knowledge of principles and methods for showing, promoting, and selling products or services. This includes marketing strategy and tactics, product demonstration, sales techniques, and sales control systems.
Chemistry - Knowledge of the chemical composition, structure, and properties of substances and of the chemical processes and transformations that they undergo. This includes uses of chemicals and their interactions, danger signs, production techniques, and disposal methods.
Education and Training - Knowledge of principles and methods for curriculum and training design, teaching and instruction for individuals and groups, and the measurement of training effects.
Personnel and Human Resources - Knowledge of principles and procedures for personnel recruitment, selection, training, compensation and benefits, labor relations and negotiation, and personnel information systems.
Law and Government - Knowledge of laws, legal codes, court procedures, precedents, government regulations, executive orders, agency rules, and the democratic political process.
Clerical - Knowledge of administrative and clerical procedures and systems such as word processing, managing files and records, stenography and transcription, designing forms, and other office procedures and terminology.

Work Styles

ImportanceStyles
Analytical Thinking - Job requires analyzing information and using logic to address work-related issues and problems.
Attention to Detail - Job requires being careful about detail and thorough in completing work tasks.
Integrity - Job requires being honest and ethical.
Initiative - Job requires a willingness to take on responsibilities and challenges.
Dependability - Job requires being reliable, responsible, and dependable, and fulfilling obligations.
Achievement/Effort - Job requires establishing and maintaining personally challenging achievement goals and exerting effort toward mastering tasks.
Independence - Job requires developing one's own ways of doing things, guiding oneself with little or no supervision, and depending on oneself to get things done.
Persistence - Job requires persistence in the face of obstacles.
Innovation - Job requires creativity and alternative thinking to develop new ideas for and answers to work-related problems.
Leadership - Job requires a willingness to lead, take charge, and offer opinions and direction.
Stress Tolerance - Job requires accepting criticism and dealing calmly and effectively with high stress situations.
Cooperation - Job requires being pleasant with others on the job and displaying a good-natured, cooperative attitude.
Adaptability/Flexibility - Job requires being open to change (positive or negative) and to considerable variety in the workplace.
Self Control - Job requires maintaining composure, keeping emotions in check, controlling anger, and avoiding aggressive behavior, even in very difficult situations.
Concern for Others - Job requires being sensitive to others' needs and feelings and being understanding and helpful on the job.
Social Orientation - Job requires preferring to work with others rather than alone, and being personally connected with others on the job.

'Doctoral Degree' thường được cần đến trong công việc này

*Nguồn: Cục thống kê về lao động Mỹ (www.bls.gov)